Bloggen – en del av varumärket

Bloggen – en del av varumärket

För dig som funderar på att göra business av ditt bloggande kan det vara bra att tänka utifrån ett helhetligt perspektiv. En blogg som din enda kanal kan idag helt enkelt vara för lite för att nå ut till din målgrupp på ett effektivt sätt.

Så vad är då den optimala strategin för ett lyckosamt bloggande? Se till bloggen som en del av ditt varumärke är tipset – häng med så berättar vi mer!

Synlighet på flera plan

Att göra dig hörd via en blogg är en bra början om tanken är att synliggöra ditt varumärke till en bredare massa. Ett stående tips är dock att tänka stort och synliggöra innehåll på olika platser. Rätt utrustning i form av smartphone, kamera och dator är i stort sett ett måste och finns inte kapital för dessa investeringar bör du tidigt se på alternativ. Ett sätt är att ta ett smidigt företagslån online:https://www.fakturino.se/foretagslan/foretagslan-aktiebolag/ och du kan dessutom jämföra olika låneupplägg innan du bestämmer dig. Modern utrustning, stort engagemang och mycket vilja kan göra vem som helst framgångsrik på sociala medier.

Ett bra exempel på framgång när det gäller rätt strategi är influencern Bianca Ingrosso som numer tjänar storkovan på ett lyckat koncept. Den kända modeikonen har skapat synlighet på flera olika plattformar samtidigt och hennes inkomster genereras idag från flera håll, även om det var på Ingrossos blogg som allt fick sin början.

Blogg och vlogg

Idag dyker det upp nya begrepp tätt mellan varven som på olika sätt beskriver ny teknologi inom sociala medier. Bloggen är fortfarande ett utbrett begrepp inom marknadsföring och sociala medier, men andra ord såsom “vlogg” och “vloggare” har numer delvis tagit över. En vlogg är samma typ av upplägg som när någon bloggar (skriver), men det sker via videoinlägg.

Den som vill skapa ett starkt varumärke via bloggande bör med andra ord variera både skriftligt innehåll och rörligt innehåll!

writers